Zdeněk S.

svatek.zd@seznam.cz
Batelov





Tak vám chci představit náš stroj Multicar M22-1 typ.P r.v 1970, kterou jsem zakoupil s mým otcem v září 2009. Začalo to tím, jak vozit dřevo do kotle. U nás ve vsi je 22 hodně tak volba byla jasná a začal jsem hledat po inzerátech. Zadařilo se a našel jsem jednu kousek od Aše. Bydlíme na Vysočině a cesta do Aše byla náročná, jedna cesta 330 km. Multicara-Bobina se nám líbila a už putovala na podvalu domů. Bývalý majitel ji využíval na stavbě, byla v dobrém stavu, staral se o ní, brzdila, svítila, motor běžel - co si více přát. Přidal nám k ní 4 kusy 16-tek šípáků, z toho dva na diskách. Naše Bobina dostala nový nátěr - štětcovou metalízu, novou nástavbu sajten, opravilo se topení, vyměnilo se dynamo za alternátor. Teď nás čeká výměna náplní a výměna ložiska na spojce, které jsem sehnal díky těmto stránkám. Náš stroj využíváme hlavně na dřevo, tak jsme na zadek dali ty 16 šípy a na předek se sehnali 175/14 z Volhy 24, aby se lépe jezdilo po lese. Kombinace šípáků a uzávěrky je užasná.



V zimě jsem s pomocí mého otce a bratra Honzi předělal naší Multicaru na sklopku na zadek,sehnal jsem od Tomáše z klubu ruční hydraulickou pumpu z Liazky na sklápění kabiny a od známého mailer z vozu a už se jen řezalo a svařovalo.Nádoba na té pumpě byla jen na dva litry oleje,tak jsem nechal svařit šesti litrovou a ta už je dostačující.Nijak jsme to nezvedali,jen se povolila korba a přední uchycení se roztáhlo a zadní převrtalo a zpevnilo,A od kamaráda mám svařené nové zadní čelo,je dělené na panty jako nástavba.




Rok 2013

     Pořídil jsem si za mulinu vozík, byl jsem pro něj s kamarádem v Tišnově a vešel se do Tranzitu, jen jsem ho trochu natřel a zvedl sajtny a převařila se oj, korba je tam M22 a kola jsou tam ze Škody 1203, ale obul jsem na ně pneu 195/70/15C, využívám ho na dřevo a vyvážení sena z půdy.

    Menší defekt, měl jsem naloženou plnou korbu plaveného písku a lehce styřelou gumu, ještě ze byla doma rezerva, jak tam mám 16tky tak ta se na mulču nikam nevejde. Fotky z lesa, při otáčení jsem si nevšiml že je pod zadním kolem pařízek a takhle to dopadlo, nakonec dobře, nic se nestalo, jen plechy. Musel jsem domu pro hubcuk a šlo to rychle, ted už ho vozím sebou stále. Foceno mobilem.

    Dělal jsem výbrus, nechal jsem to dělat ve Žlebech u Čáslavi a velká spokojenost, bylo to za 14 dní hotové a stálo to komplet 3200kč, dodal jsem staré válce a udělali na ně výbrus, dali nové písty, čepy, kroužky. Zde je kontakt- Brusírna -V chaloupkách 414 Žleby tel.327398286 mob.606722544