Vojtík

veteran.706rto@seznam.cz
Horní Bezděkov - Chrudimsko


Multicar M22-1 / D - třístraný sklápěč, r.v. 1971, stav po vytažení:



Při cestě v létě roku 2008 jsem si začal stále více všímat multikáry stojící několik let bez hnutí v zahradě jednoho domu ve vsi mé přítelkyně. Jelikož jsem veliký nadšenec do všelijaké staré techniky, tak situace dopadla tak, jak se dalo čekat. Zašel jsem za majitelem a slovo dalo slovo a já se dozvěděl, že je funkční, ale po zakoupení cestou domů přestala fungovat spojka, tak ji odstavili a už pro ni nemají využití - že asi půjde do šrotu, nebo jestli ji chci za cenu šrotu, ať si ji vezmu. Tak jsem si ji tedy vzal. Z místa několikaletého spánku jsem ji vytáhl svým rapidem a po připojení startovacích kabelů mezi Multikárou a rapidem světe div se - napoprvé chytla. Dotáhli jsme ji tedy na dvorek k mé přítelkyni a během cca 14 dní jsem dal po odpolednách do chodu spojku, vyčistil palivovou soustavu, vyměnil klínový řemen, dal dokupy elektroinstalaci, hydrauliku sklápění, brzdy, kola, vyměnil přední světla, místo spáleného dynama alternátor, GO startéru a spoustu dalších drobností. Přes p. Veseláka jsem si nechal zařídit papíry, zaplatil pojistku, vyměnil olej a od té doby je Multikára v běžném celoročním provozu okolo našeho a přítelčina baráku, především co se palivového dřeva týče, v zimě dovozu uhlí a pilin do piliňáku z nedalké pily a všeho dalšího potřebného kolem baráku.




Při cestě domů z lesa s plně naloženou korbou dřevem mě překvapila past vprostřed cesty v podobě řiďounkého jílu, do kterého okamžitě zmizelo celé levé zadní kolo a multikára ihned ležela na boku. Sotva jsem se protáhl ven. Po odrovnání dřeva a přerovnání jeho části na motor se postavila do podoby, která je na fotkách ( dřív jsem nemě foťák, přivezl ho až brácha, když mě šel tahat ) a po připojení škodovky a bráchova Peugeota jsme Multikáru vítězoslavně vytáhli z té ohromné jámy ven. Krom lehce ohnutého blatníku a trochu vyvrácené sajtny se ničemu vůbec nic nestalo, což jsem tedy nečekal a po umytí od bahna a srovnání blatníku a korby není vůbec nic poznat.