Tonda
sua@seznam.cz
Kdysi si můj bratránek pořídil multikáru 22 a mě se to hrozně líbilo. Toužil jsem po ni, ale nějak k tomu nedošlo, abych si ji pořídil.
Časem jsem si koupil barák a nyní nastala chvíle, kdy bude třeba začít s rekonstrukcí. Uvažoval jsem, že si koupím pořádný valník za auto,
abych mohl odvážet suť nebo přivážet jiný materiál. Pak jsem zauvažoval, že než abych tímto huntoval nový valník a k tomu ještě auto,
bylo by lepší, pořídit si nějaký samohyb. Volba padla na multikaru 25. Jenže pořizovací cena nebyla zrovna nic moc a mezi inzeráty jsem
zahlédl tuto dvaadvacítku. Okamžitě jsem se rovzpomněl na bratránkův stroj a zatoužil po ní. Cena byla polovina ceny nového přívěsu,
sem tam sice nějakou vadu má, ale líbí se mi, že je kompletní, chytá, jen to chce trochu poladit a rozhýbat, neboť dlouho stála. Takže mě
teď čeká výměna většiny hadic, celková očista, trochu seřídit a mrknout na brzdy a spojku. Pak se dva roky nezastaví a až si své místo zaslouží,
dám jí péči a bude jak nová!
Někdo se snažil zvednout zajištěnou korbu. Utrženo není nikde nic, jen zohýbáno... Musel jsem jí prodat........
Zhruba po roce a půl, kdy jsem byl bez mulči, jsem si pořídil další. Tentokrát se jedná o dempr ve velice dobrém stavu. Bezvadně chytá, jede, řízení bez vůle, brzdy brzdí jak čert, sklápí, svítí, bliká, stírá, brzdovky svítí, dobíjí, prostě všechno je jak má být. Mám k ní i original dveře, ty jsou ale bez otevírání skla. Byly k ní i tři zánovní gumy a jedna komplet hlava se vstřikem, žhavením - prostě komplet. Mulča má i uzávěru, ale zatím není dotažené ovládání do kabiny, jinak je ale funkční. Motor téměř nefouká pod písty, nikde ani nekápne a koroze je minimální. Její historie začala v podniku OPS Městec Králové, kde slouzila jako komunální vozidlo a jezdila s ní paní, která si ji později odkoupila. A od jejího manžela jsem ji koupil na inzerát tady v bazaru. Ten ji používal k hospodaření okolo baráku a zvířat. Posledních pět let již moc nejezdila, jelikož pán je již starší, ale stále byla opečovávaná. Cena byla 11 tis, což si myslím že je docela dobrý... Závady jsem našel zatím jen drobnosti, dirka v rohu korby u motoru, jinak je ale plech celkem zdravý i když pomlácený, zřejmě je pryč jeden článek akumulátoru a nefunguje ruční brzda, ta bude mozná třeba jen seřídit... Jinak jsem z ní úplně nadšený!!! Do budoucna plánuji sehnat ještě korbu 3S a vyladit některé detaily...
Pár nových fotek, kde je vidět, jak jsem vyřešil zvýšení korby u mého dempříka. Takhle naložená má na sobě 13 metráků hnědého ořechu, pěkně suchého. Pokud je vlhký, váží o 100 -150 kg více.... To bych neřekl, že to udělá tolik. Jinak Mulča zatím maká bez zaváhání, parkuji jí venku a při -10 °C, ale po nočním patnáctistupňověm mrazu chytá bez větších komplikací na třetí pokus. Takže zatím maximální spokojenost!
|