fotky se budou po kliknutí zobrazovat jen
v jednom dalším okně Začalo to na 6 trabantiádě, když jsem viděl multicar M 21, tak se mi to vozítko začalo líbit. Měsíce ubíhaly a já přemýšlel i o jiných vozech z koncernu IFA, co bych chtěl domu. Nakonec jsem se rozhodl pro Multicar M 22. Již dříve jsem toto vozidlo znal, ale až Filip mi ukázal na jeho webu co všechno existuje za nástavby a podobně, no a nemohu opomenout tyto stránky, na kterých sem taky obdivoval Mulči. No a čas šel dál, a já začal pomalu shánět tento vůz. Vůbec se nedařilo sehnat požadovaný typ za solidní peníze, avšak nakonec se na nás štěstí usmálo a my jsme se jeli podívat na mulču z roku 1965 kamsi za Beroun. No a tak jsme se dohodli a Mulča putovala domu na podvalníku. Jako výbavičku dostala svou původní nápravu staršího typu, (na autě je nová, kvůli uzávěrce) a postranice na převoz dříví. Hydraulika byla upravená pro pohon čerpadla. Odešel motor, tak jsem dal jiný v podstatně lepším stavu. Při té příležitosti jsem sundal plechy kabiny a vyrovnal. Došlo i na novou barvu, která nyní zdobí celou mulču. Byl zabudován hasící přístroj, dobová montážní svítilna a výstražný maják. Prozatím byl odpojen přední hydraulický okruh, neboť není využíván. Byla koupena nová sedačky z VZV a pomocí 4 silentbloků z trabanta připevněna do mulči. Je sklopná, měkká a vejde se za ní v pohodě výstražný přenosný trojuhelník. Opravena elektroinstalace a dobíjení předěláno na alternátor z trabanta - 14V/42A. Nový hlavní brzdový válec, repasovaný pomocný spojkový váleček. Vyměněné náplně v zadní nápravě, převodovce a motoru. Poctivě mazané všechny mazací body na vozidle, včetně kardanu. Nové gumy kolem oken a možná i střešní okno by mělo být v pruběhu léta. Koupil jsem pneu 6,7-13 na discích Barkas a jede to s nimi dobře. V terénu už je to horší, nebot je to spíše silniční vzorek. Baterku jsem dal silnější : AKUMA 180 Ah. Vozil jsem písek, splavený do příkopu u silnice. Tak jsme v sobotu odváželi sníh ven s mulčou , bylo toho dost, tak jsme natočili toto krátké video. Přidávám nějaké obrázky. Přestavba Mulči na 4x4V zimě 2010 jsem začal předělávat mulču na 4x4 podle vzoru Jirky Nováka, zde z kartotéky. Nejdřív jsem k němu jezdil okukovat a zjišťovat informace, pak jsem přešel k činům. Nápravu mi vyrobil kamarád Honza Ševčík, dokoupil převodovku z ARO M 461, kardany a něco se bude ještě vyrábět. Vyndat nápravu bylo celkem snadné. Když už byla venku,tak jsem obě listová pera rozebral, namazal vazelínou, vyčistil, a opětovně složil. Poté přišlo na řadu přidělání nápravy k mulče.Nezdá se to, ale nová hnaná náprava je docela těžká. Už je na místě, kola nasazeny, brzdy zapojeny, řízení zapojené. Chtěl bych podoknout,že je velmi důležité, mazat čepy předního listového pera, já měl jedno pouzdro uplně vytlučené. Sehnat nejdou, musí se vysoustružit jiné. Přední hnaná náprava je vyrobena ze zadní mulčí nápravy s uzávěrkou, konce jsou z ARO M461, kotouče jsou Suzuki Samuraj, brzdiče Škoda Felicia. Nejmenší disky co jdou nandat jsou 15" z Volhy, ale je to tak akorát.Nyní tam jsou vyrobené ráfky z límce Š1203 (15") vnitřek vyrobený. Ně bude mulča plně 4x4 tak to ještě chvíli potrvá, aspoň tak rok ...ne li víc..nejde vše tak snadno, jak jsem si myslel.
|