Pinky

Sopotnice





V srpnu 2008 jsem se účastnil coby divák srazu vozidel IFA v Potštejně. Jsem kamarádem agitátora Radka a tak jsme se z celou naší partou přijeli na akci podívat. Věděl jsem že má Radek někoik Multikár, ale nijak mne to do té doby netáhlo. Když jsem však na srazu zažil skvělou atmosféru tohoto setkání a navíc měl možnost se nejenom svézt na její korbě ale dokonce si jí po lomě zařídit, byla to láska na první pohled. Tento ďábelský stroj mne natolik učaroval, že jsem se okamžitě rozhodl že tento stroj musím mít svůj vlastní doma taky jednak na občasné svezení ale hlavně abych se mohl takovýchto podobných akcí účastnit nejen jako divák ale i jako aktér. Ihned po srazu jsem zasedl na internet a řekl si že dokud nějakou neseženu a domluvím tak se od počítače nezvednu. Štěstí mi však přálo a já na jednu suprovou kápnul. Tento můj vojenský exponát pochází z Vojenských staveb Olomouc, ale já ji koupil kousek od Uničova. Je to původem Multicar 22 - 1 / P r.v. 1974, majitel přede mnou jí však přestavěl na jednostranný sklápěč, a to pomocí maileru z traktorového vleku, ručního pumpování, jednosekčního rozvaděče a nádrže od bufíka z Tatry 138. Korba se vyklopí skoro kolmo, hodně však uniká olej z maileru, ten musím přetěsnit. Dále je patrná montáž dvoumontáže, dodatečného přichlazení motoru elektrickým ventilátorem ze Škody 100, má to udělaný teploměr oleje ve výpustném šroubu a úchyty na předním nárazníku sloužily k podomácku dělanému odhrnováku na sníh. Ten k tomu však nemám.



Do budoucna plánuji přetěsnění maileru, opravu dobíjení a chce to přejít stav brzd. Jinak šlape i chytá v pohodě.