fotky se budou po kliknutí zobrazovat jen v jednom dalším okně

Ondra a Jirka

hilger@centrum.cz
ICQ 229-675-597

VOZIDLO 1:

MULTICAR 22 P, rok výroby 1965. Spodní vrstvy laku prozradily, že původně sloužila u filmových ateliérů Barrandov. My jsme ji koupili v ne úplně perfektním stavu viz foto 1 a 2. Nešel spojkový válec, motor byl vylágrovaný tak, že nešel nahodit bez roztažení. Budka a el. výzbroj je patrná s fotek. Fotky 3 – 5 jsou z opravy (výbrus motoru, vyvaření a nalakování budky). Dnešní stav není uplně bezproblémový.



VOZIDLO 2:


MULTICAR 22 D, rok výroby 1968. Dostali jsme ji jako svatební dar. Sklápění bylo funkční na ruční hydraulickou pumpu z Liazu (zvedák kabiny). Snažím se to předělat na původní pumpu hnanou motorem. Čerpadlo už mám koupené, trojcestný ventil taktéž, chybí už jen nádrž na olej a hadice. Jinak mám problémy s dobíjením (regulátor). Občas my také vyskakuje čtyřka, ale to se vyřeší až tam dám novou převodovku s výstupem na hydraulické čerpadlo. A hlavně mám teď nově na káře nápravu s uzávěrkou diferenciálu, ale ta my nejde zasouvat.


VOZIDLO 3:


Vlek za m22, rok výroby 1968. Ten jsme také nepotřebovali, ale sbírka je sbírka. Je v perfektním stavu krom světel. Má mechanickou nájezdovou brzdu na přední kola a ten náš je dvojstranný sklápěč. Sklápění je mechanické na kliku se šnekovým převodem. Korba je stejně velká jako na m22, hmotnost vleku činí 540 kg a nosnost 2000 kg. Celková hmotnost se pak vyšplhá na 2540 kg. Nedovedu si představit, že plně naložená m22 utáhne plně naložený vlek do sebemenšího kopce nebo proti větru.


deník jízdy
Já teď bydlím v obci, kde jsou jestě čtyři další multikáry 22 a kdykoliv tu jezdíme, tak na sebe všichni máváme. Občas máme před barákem multikáří zácpu.