fotky se budou po kliknutí zobrazovat jen
v jednom dalším okně
Martin - max
max@dobkovice.cz ICQ 640-712-76
Rekonstruuji starý rodinný domek a přestože vypadal vcelku slušně, tak opak je pravdou -
(Od jara 2006 jsem vyprodukoval asi 25 tun suti. Vůbec netuším odkud se bere.) A protože jsou
s odvozem suti dost problémy - pořád někoho otravovat, aby mi půjčil nebo přistavil auto,
a hlavně všechno je to na dlouho a brzdí mě to v dalších opravách, rozhodl jsem se koupit multikáru.
Měl jsem štěstí a za jedno dopoledne jsem objevil dosud neprodanou M22. "Julču" jsem si přivezl
první pondělí v srpnu roku 2006. Koupil jsem ji poměrně ve "slušném" stavu za 10.000,-.
Je plně pojízdná, brzdí, má sklápěčku a uzávěrku diferenciálu.
Dle bývalého majitele chtělo prý jen mrknout na elektriku. Takže jsem jen vyměnil prasklé žárovky
a dvoukorunu, která byla použita místo pojistky a bylo opraveno.
Bohužel jsem před koupí nesehnal žádný podval na kterém bych ji přivezl. Byla chyba, že jsem to
vzdal a risknul ji přitáhnout na tyči. Po odřezání řetězů, které bývalý majitel měl napevno
přidělány k zadním kolům, se ujelo jen asi 500 m a po vyvinutí asi 35km rychlosti,
(táhla se na tyči na neutrál), se rozkmitala kardanka a ohnula se
do luku.
Jinou kardanku se mi sehnat nepodařilo. Tak jsem sháněl někoho, kdo mi ji buďto narovná nebo oba
konce uřízne a mezi ně vyvaří novou rovnou tyč. To se mi asi po dvou týdnech povedlo a mohlo se
jezdit.
Co se týče papírů, tak mi bývalý majitel řekl, že je má, jen netuší kde. Naštěstí je druhý týden
po prodeji našel a poslal mi je, což mi ušetřilo jistě hodně běhání a rozčilování se po úřadech.
Až bude barák za pár let víceméně v kupě a Julča bude stále sloužit, tak jí asi postupně opravím
a dám do kupy. Bohužel nejsem mechanik a motorům nerozumím, tak jí budu muset svěřit nějakému
známému, co by jí po mechanické stránce udělal generálku.
Jel jsem s Julčou pro písek a když chci zastavit na váze, tak brzím brzím, ale vesele jedu dál. Takže zpátečních 9km jsem jel
bez brzd. Problém jsem měl až na stopce, která byla v kopci a pak před barákem - tam mám taky slušný kopeček.
Rozebral jsem zpravý zadní buben, který byl od brzdovky a zjistil, že váleček je jako nový, ale že uhnil holendr na brzdové trubce.
Měděnou trubičku mi udělali v mototechně za to 190,- a koupil jsem ještě dvě půlitrové DOT4 na výměnu brzdovky.
Jinak za ten rok, co s Julčou jezdím, tak jsem prakticky za jízdy nebrzdil, teda kromě parkování, stání na stopce, atd.
Ale ten den po opravě nějakej magor zapomněl odbočit na dálnici, a nevím proč to ztrhnul za krajnici těsně přede mě a zaflekoval to.
No měl jsem co dělat, abych do něj nevlít. A pak pro velký úspěch, když jsem se vracel s pískem, tak se ze zatáčky vyřítila tatrovka,
takže jsem musel taky dupnout na brzdy. Takže jsem si v praxi otestoval, že to brzdí. Ještě že se mi tohle nestalo,
když jsem se vracel před 14ti dny s pískem a prasknul mi ten holendr. To bych asi měl docela problém.
|