fotky se budou po kliknutí zobrazovat jen v jednom dalším okně

Martin - max

max@dobkovice.cz
ICQ 640-712-76


příjezd na barák příjezd na barák příjezd na barák příjezd na barák

Rekonstruuji starý rodinný domek a přestože vypadal vcelku slušně, tak opak je pravdou - (Od jara 2006 jsem vyprodukoval asi 25 tun suti. Vůbec netuším odkud se bere.) A protože jsou s odvozem suti dost problémy - pořád někoho otravovat, aby mi půjčil nebo přistavil auto, a hlavně všechno je to na dlouho a brzdí mě to v dalších opravách, rozhodl jsem se koupit multikáru. Měl jsem štěstí a za jedno dopoledne jsem objevil dosud neprodanou M22. "Julču" jsem si přivezl první pondělí v srpnu roku 2006. Koupil jsem ji poměrně ve "slušném" stavu za 10.000,-. Je plně pojízdná, brzdí, má sklápěčku a uzávěrku diferenciálu. Dle bývalého majitele chtělo prý jen mrknout na elektriku. Takže jsem jen vyměnil prasklé žárovky a dvoukorunu, která byla použita místo pojistky a bylo opraveno.
Bohužel jsem před koupí nesehnal žádný podval na kterém bych ji přivezl. Byla chyba, že jsem to vzdal a risknul ji přitáhnout na tyči. Po odřezání řetězů, které bývalý majitel měl napevno přidělány k zadním kolům, se ujelo jen asi 500 m a po vyvinutí asi 35km rychlosti, (táhla se na tyči na neutrál), se rozkmitala kardanka a ohnula se do luku. Jinou kardanku se mi sehnat nepodařilo. Tak jsem sháněl někoho, kdo mi ji buďto narovná nebo oba konce uřízne a mezi ně vyvaří novou rovnou tyč. To se mi asi po dvou týdnech povedlo a mohlo se jezdit.

čerpadlo hydrauliky

Co se týče papírů, tak mi bývalý majitel řekl, že je má, jen netuší kde. Naštěstí je druhý týden po prodeji našel a poslal mi je, což mi ušetřilo jistě hodně běhání a rozčilování se po úřadech. Až bude barák za pár let víceméně v kupě a Julča bude stále sloužit, tak jí asi postupně opravím a dám do kupy. Bohužel nejsem mechanik a motorům nerozumím, tak jí budu muset svěřit nějakému známému, co by jí po mechanické stránce udělal generálku.

první odvoz suti

Jel jsem s Julčou pro písek a když chci zastavit na váze, tak brzím brzím, ale vesele jedu dál. Takže zpátečních 9km jsem jel bez brzd. Problém jsem měl až na stopce, která byla v kopci a pak před barákem - tam mám taky slušný kopeček. Rozebral jsem zpravý zadní buben, který byl od brzdovky a zjistil, že váleček je jako nový, ale že uhnil holendr na brzdové trubce. Měděnou trubičku mi udělali v mototechně za to 190,- a koupil jsem ještě dvě půlitrové DOT4 na výměnu brzdovky. Jinak za ten rok, co s Julčou jezdím, tak jsem prakticky za jízdy nebrzdil, teda kromě parkování, stání na stopce, atd. Ale ten den po opravě nějakej magor zapomněl odbočit na dálnici, a nevím proč to ztrhnul za krajnici těsně přede mě a zaflekoval to. No měl jsem co dělat, abych do něj nevlít. A pak pro velký úspěch, když jsem se vracel s pískem, tak se ze zatáčky vyřítila tatrovka, takže jsem musel taky dupnout na brzdy. Takže jsem si v praxi otestoval, že to brzdí. Ještě že se mi tohle nestalo, když jsem se vracel před 14ti dny s pískem a prasknul mi ten holendr. To bych asi měl docela problém.