Kunsťák

kunstak@seznam.cz
ICQ 375-155-378
Dobronín
www.veterandobronin.webovastranka.cz





Bydlím v obci Dobronín v centru Vysočiny u Jihlavy. K Multikáře jsem se dostal náhodou. Kolega v práci mi řekl, že zeťák jeho souseda má v práci kolegu a ten prej prodává M22. A že já mám prej zájem o kdejakej samohyb a šrot, tak jestli bych to nechtěl. No když jsem slyšel jak kdo s kým a možná že tak, tak jsem si řekl ,že to je nemožný abych se k ní vůbec dostal. No i když jsem na to vůbec nespolíhal a taky na to úplně zapoměl, tak se kolega za čas ozval, že ve středu máme borce vyzvednout a dojet se na ní podívat. Tak jsme jeli. Byl konec října 2002. Mulču vytáhl z garáže, vysvětlil co a jak a prej ať se projedu. Že prej mám dát dvojku a jet. Nezvyklej na Mulču, jsem tam nakouřil čtyřku a byl jsem za vola. Na otázku "Proč to nechce jet ?" mi bylo ironicky porazeno ať zkusím ty převody taky z druhý strany, od jedničky, to prej by mohlo pomoct´. No tak byla nová instruktáž a konečně projížďka. Po návratu jsme se domluvili na čtrnácti tisících a já vyrazil domů. Na korbě jsem měl dvě náhradní kola a nekompletní rozebranou převodovku. Před sebou jsem měl 21 km cesty po lesích, kvůli Policii. Cestou jsem získával první zkušenosti: že se to nepřevrhne, když se to trochu nakloní; že telefonovat za jízdy je nemožný, že mi jedna noha hoří a druhá mrzne a že mi šíleně táhne za krk. Doma jsem se začal seznamovat se strojem. A byly další zjištění: že to má ruční brzdu, že převodovka má nalejvací otvor na nejblbějším místě, že když povolím filtr na podávacím čerpadle nafty tak mám pěknej a "nekonečnej" naftopád z nádrže a že zkoušet sklopku v garáži je blbost!



Pak přišly zlepšení a změny. Po výměně náplní a kontrole součástí, byla první úprava na vzduchovejch filtrech. Já už neměl centrální filtr, ale malý fitry pro každej válec. A když jsem vytíral a měnil olej dole ve vaničkách, zjistil jsem že mám prach až v kanálech pro sání a po demontáži potrubí, až v kanálu v hlavě válce. Drátěnky byly dobrý, cyklony taky, ale prošlo jima ještě spousta prachu do sání. Tak jsem si hned předělal sání na papírový vložky ze stovky nebo Trabanta. 120 filtr už se nevejde u řidiče. Dnes je sání čistý a olej v miskách jak křišťál. Pak kámoš zrušil 105-ku Škodovku a jestli něco nechci, než jí hodí do šrotu. Měl jsem problém, že Mulča neměla ostřik předního skla. A bylo rozhodnuto. Jedna tryska se dala do rohu pod předním sklem, přišrouboval se motůrek, zapojil se na přepínač blinkrů místo světelné houkačky, místo nádrže na kapalinu se dala petka od destilky a stáhla se dvěma elektrikářskejma stahovačkama a funguje to skvěle dodnes - viz foto. Pak ještě přišla anatomická sedačka z Fordu, zadní světelná rampa, samoleka na předek a bylo to. Teď pracuju na tom, že si přidělám někam starej, prázdnej hasičák, jako vzduchojem s ventilkem a kohoutem na stlačenej vzduch. Když člověk píchne nebo potřebuje dofouknout kolo na cestě. Flaška by se natlakovala před jízdou kompresorem asi na 10 bar. Mělo by to stačit na jedno kolo á 5 bar. Dneska bych mulču nevyměnil ani neprodal. Je to báječnej stroj a říkám jí Micina. Nedávno jsem koupil ještě dvě "kopřivky"- valník bez motoru a korby a třístrannou sklopku bez kardanu a maileru a ještě s torzem dvoukoláku. Tak bude co dělat, aby se rozjely. Na jedné fotce je vidět Zetor Super 50 s kárkou. Ten byl taky ve šrotě a bylo mi ho líto. Má výbornej motor a je to skvělej pomocník hlavně v zimě, když k nám na Vysočinu přijde sníh. Je před renovací, ale nemá papíry, tak kdyby jste někdo o nich věděl, prosím napište. To je o mně a Micině asi všechno - tak čau z Dobronína.