fotky se budou po kliknutí zobrazovat jen v jednom dalším okně

Jirka



Moje story s Máňou.
Loni jsem sháněl motor do M22 s tím, že ho dám do svého malotraktoru, kde mám motor HATZ s výkonem 7 kW, což je opravdu málo. No a náhoda tomu chtěla, že kolega z práce mi povídá, že otec jeho zeťáka prodává dvaadvacítku ještě s náhradním motorem, oběma nápravami a převodovkou. Dal mi číslo a ten pán mi povídá, že zadní náprava má uzávěrku dif., dále jen UD. Tak jsem tam loni v červenci pro ní dojel s podvalníkem a že to zkusím projet. No s velkými problémy ji pův. majitel natočil a přitom neustále zdůrazňoval, že je třeba hodně žhavit (on si totiž myslel, že žhaví, ale nežhavil,viz dále). Když jsem sjížděl doma z podvalníku, tak to bylo ještě horší, ale nakonec si dala říct. Všechno, kromě baterie 165 Ah, bylo v žalostném stavu, protože kromě lití nafty a oleje na ní asi těch dvacet let co ji měl nešáhl. Navíc se ukázalo, že ta zad.nápr. nemá UD. Na místě mi to bylo sice nápadné, že nemá žádné ovládání, ale nevěděl jsem jestli není např. samosvorná. Tu s UD bych totiž býval určitě snadno prodal. Druhý motor byl zadřený a zralý na GO. Druhý den ráno jsem si drbal hlavu co jsem to udělal za volovinu.
druhý den po příjezdu
Už jsem se viděl jak to rozřezávám a vozím do sběru atp.No nicméně jsem si řekl, že dřív než se do toho pustím, tak vyzkouším ten motor dát do pořádku, aby aspoň startoval. Přetěsnil jsem pal. soustavu (zavzdušnovalo se to) , zprovoznil žhavení (to taky nefungovalo, byla spálená jedna žh. svíčka, takže jsi mohl žhavit do rána a nic - paraelní zapojení), udělal ventily, vstřiky atp. No a při první jízdě se mi to tak zalíbilo a tak jsem se rozhodl, že si ji ponechám na dobu stavby. Přes zimu jsem opravil elektriku, dobíjení, brzdy a dnes bych ji nedal za nic na světě i když potřebuje ještě hodně práce udělat. Listová pera promazat, opravit převodovku, (vyskakuje čtyřka), přetěsnit majler atd. atd. Potřebuji ji však hlavně aby jezdila a ne abych dělal jenom na ní. Už jsem ji toho času dal dost a dost.

vítězství - světla konečně svítí čistění per po práci

Fotka ze soboty a neděle z ,,mordování převodovky“ s Tomášem Vermanem. asi jenom kvůli povolené kulise odešel synchron a následně vypadávaly kvalty. Ze dvou kompletních skříní se složila jedna funkční. Je to pěkná rasovina, vyndat motor bylo to nejmenší. Byl venku tak za hodinu.



Co mulča lehce svede: šest trámů délky 6 m 20x10 cm.