fotky se budou po kliknutí zobrazovat jen
v jednom dalším okně Multikáru jsem koupil na podzim 2004 za 13000,- po celkové opravě. S mými opravami a doplňky mě už vyšla asi na 30000,-. Používám ji v hospodářství; i v živnosti jako náklaďák k bagru. Je asi poskládaná z více aut. Podle štítku patřila Teplotechně. Když jsem odjížděl od prodávajícího, stejně jako mnoho lidí ve stejné situaci jsem se hrozil, co jsem to udělal. Takovejch tisíc za zastaralej krám, kterej se plazí jako šnek. Je zajímavé, že dnes mám na rovince pocit, že krajinou letím. Navíc si už bez ní domácí hospodářství vůbec nedokážu představit. Traktor se mi nehodí - nejsem zemědělec a jiný ekvivalent za M22 opravdu neznám. Pro nápravu s uzávěrkou jsem jel až do Ústí - a rád. Bošáckou skříňku jsem nahradil spínačem, protože nemám potřebu hledat a zastrkávat klíček. Kontrolky zleva odshora: směrovky, dálkovky, uzávěrka, olej, nabíjení, žhavení, brzdovka, mlhovka, potkávačky. Houkačka je ve sdružené páčce směrovek. (Prý mám palubku jak v raketometu.) Velmi se mi osvědčily výstražné blinkry. Když něco doplňuji nebo nahrazuji, snažím se, aby součásti byly východoněmecké. Spínač dálkovek je nožní za spojkou, takže můžu přepínat levou nohou i když mám sešláplou spojku. Jako kobereček je ideální gumová rohožka. Oranžová světélka na boku jsou obrysovky. Přední blinkry jsou z JAWY a myslím, že jsou na mulču optimální. V motorovém prostoru ještě vozím na pravém blatníku cívku z céóčka s namotaným ocelovým lanem, což je snad nejdůležitější část příslušenství. Z úprav zmíním ještě plachtu nahoře žebrovanou, takže se neprohýbá, rychle jde odepnout, srolovat a zaháknout na rezervě a blatníku. Volant je nového typu z wartburga. A především pružiny na zadních kerhácích, aby se nebořily při sklápění. Také jsem změnil tažné: čep jsem přemístil k závaží - přívěsy s okem mají dnes stejně oj výš. Dolů jsem dal na plocháč kouli. Když za koulí nic netáhnu, nasadím na ni kryt s okem zasazený do tažného čepu. Chrání kouli před nečistotou a již se mi nestane, abych si opět zdeformoval půlku auta, kdyby se mi při sklápění zachytla sajtna o tažné. Couvačka jde spolehlivě ovládat brzdovým spínačem z motorky připeněného k řadicí páce. Alternátor je z wartburga, ale musí být k němu použit odpovídající regulátor. Ještě dodávám, že při jízdě mám zpravidla na uších sluchátka. Když přijedou pražáci, na valník se dají sedačky, oni nasednou a kajinou pak zní jejich veselé výskání. |