Jakub Pokorný

                                                                                                                                      jakubpokorny90@seznam.cz

Ahoj, zdravím všechny členy klubu Multicar22. Jmenuji se Jakub a je mi 28 let a i já konečně, jsem se po roce dostat k tomu abych zaslal email a přihlásil se do tohoto klubu nadšenců. Mulču jsem začal hledat někdy v půlce února letošního roku. Přivedl mě na ní můj táta, když byl malý děda jí měl doma a tak si chtěl jednu pořídit taky. Nejdřív jsem mu to vymlouval myslel jsem že chce multikáru 25 a myslel jsem že je to pro něj zbytečné. Když jsem za ním jednou přijel na víkend a on mi ukázal M22 na internetu, byla to láska na první pohled. Vždycky jsem chtěl sehnat nějakého veterána a postupně si ho dávat dohromady. Mulča mi přišla na jednu stranu taková srandovní a na druhou úplně úžasná. Malý stroj co umí zabrat a s krásnými tvary. Po příjezdu domu byl můj první pohyb k notebooku a došlo k prvnímu napsání multicar 22 na sbazaru. Od té doby bylo jasné, že jednu si musím také pořídit. Byly to hodiny a hodiny strávené na internetu, vyhledávání informací o mulče, prohlížení samotných inzerátů i projití všech fotek a informací od zdejších členů. Jednoznačně jsem nechtěl perfektní mulču, chtěl jsem si na ní udělat vše sám a tak se stalo, že na začátku března letošního roku jsem objevil svůj svatý grál. Byl to inzerát, který byl na bazaru již asi 12 dní. Na první pohled ( v přiložených fotkách) je vidět, že mulča je v dezolátním stavu. I tak jsem sebral odhodlání a na inzerát napsal. Zanedlouho přišla odpověď, že pán dal inzerát hlavně proto, aby mulča nemusela ke kamarádovi do šrotu. ten mu za ní nabízel 7000,- Kč. Když jsem si představil tu hromadu práce, času a dalších investic nabídl jsem pánovi částku 4000,-. Pán nakonec kývl a já se jel poprvé podívat jestli to za to opravdu stojí. Dlouho jsem přemýšlel, opravdu dlouho. Ta mulča je na tom strašně špatně a bůh ví jak to bude vypadat ,,na živo". V první řadě mi nešlo o to koupit jí za co nejmíň peněz, ale čtení na klubu o mulčách jako o členech rodiny mě přimělo k myšlence, že i když vypadá jak vypadá, zaslouží si místo šrotu skončit znovu na kolech. Prostě zachránit jeden kousek a vdechnout jí nový život :) . Navíc co jsem tak koukal mají většinou lidi sklápěčky a oplechovaných valníčků už tolik není :)

Co jsem zatím o mulče zjistil:

V 22 je jak vidno z fotek místo originálního motoru benzínový 3 válec z wartburga, kvůli tomu někdo vyřízl přední čelo ( nejspíš kvůli chladiči, ale chladič umístil úplně na prd) stačilo dát delší hadice a umístit ho do prostoru za mřížkou. Naštěstí vyříznutý kus je obrácený a navařený zpátky na čelo a jen přibodovaný, takže se bude dát vrátit zpátky. Mulča má originální převodovku, ale celé potrubí i spojkový váleček je ty tam. Brzdy jsou nefunkční. Všude nehorázná hromadu rzi, a všude kam se podívám vidím díly na výměnu :D . Po sundání bubnu jsem zjistil že propouštěl olej a tak jsou brzdové válečky i bubny v zánovním stavu a nezrezlé. Jinak je mulča v celkově kompletním stavu až na jednu krytku předního blinkru a zjištěné závady.

Rok výroby na štítku, který je přebarvený jsem zjistil 1972.

 

Neměl jsem na ní letos moc času, a tak jsem se dostal k pouze k rozebrání většiny částí abych odhalil co vše mě čeká. Teď přes zimu plánuji do rozebrat mulču úplně na kusy, vyříznout plech valníku a vyhodit prkna pod ním. Už jsem koupil dost úplně nových dílů a táta mi sehnal další plechařinu. jako jsou dveře s okýnkem a vlastně celou druhou kabinu a celý motor (byla akorát asi bouraná a přední čelo je složeno ze dvou, je vidět, že zkoušeli svařovat elektrodou a nešlo jim to tak mulču snýtovali :D naštěstí jsem si i kvůli mulče pořídil CO svářečku a tak plechy opravím jedna radost ) . Spolu jsme pak sehnaly dva další motory, převodovku s čerpadlem k tomu zdarma a spoustu dalších a dalších dílů za výhodné ceny. Až začne být trochu tepleji z jara. začnu postupně renovovat díl po dílu a mulču dát do originálního původního stavu. doufám, že aspoň jeden motor se bude dát zgenerálkovat a použít. postupně ji tedy budu dávat dohromady a jednou snad s Vámi také vyrazím na nějaký sraz podělit se o tu radost.

 

Postupně se budu snažit doplňovat informace o postupu a náležitou fotodokumentaci a podělím se s Vámi o mém novém příběhu, jak jsem pomohl mému ,,vraku" znovu vdechnout život a zašlou slávu.

V přílohách zasílám výběr pár fotek mé zchátralé a rozebrané M22ky :). Musím na závěr dodat, že tenhle oplechovaný valníček spolu s těmito bočnicemi se mi ohromně líbí, nemůžu se dočkat až bude hotov ( to si počkám :D ). Díky moc za přijetí. Jsem strašně rád že mohu být i já mezi Vámi. s pozdravem Jakub.