Jakub Pokorný
jakubpokorny90@seznam.cz
Ahoj, zdravím všechny členy klubu Multicar22. Jmenuji se Jakub a je mi 28
let a i já konečně, jsem se po roce dostat k tomu abych zaslal email a
přihlásil se do tohoto klubu nadšenců. Mulču jsem začal hledat někdy v půlce
února letošního roku. Přivedl mě na ní můj táta, když byl malý děda jí měl doma
a tak si chtěl jednu pořídit taky. Nejdřív jsem mu to vymlouval myslel jsem že
chce multikáru 25 a myslel jsem že je to pro něj zbytečné. Když jsem za ním
jednou přijel na víkend a on mi ukázal M22 na internetu, byla to láska na první
pohled. Vždycky jsem chtěl sehnat nějakého veterána a postupně si ho dávat
dohromady. Mulča mi přišla na jednu stranu taková srandovní a na druhou úplně
úžasná. Malý stroj co umí zabrat a s krásnými tvary. Po příjezdu domu byl můj
první pohyb k notebooku a došlo k prvnímu napsání multicar 22 na sbazaru. Od té
doby bylo jasné, že jednu si musím také pořídit. Byly to hodiny a hodiny
strávené na internetu, vyhledávání informací o mulče, prohlížení samotných
inzerátů i projití všech fotek a informací od zdejších členů. Jednoznačně jsem
nechtěl perfektní mulču, chtěl jsem si na ní udělat vše sám a tak se stalo, že
na začátku března letošního roku jsem objevil svůj svatý grál. Byl to inzerát,
který byl na bazaru již asi 12 dní. Na první pohled ( v přiložených fotkách) je
vidět, že mulča je v dezolátním stavu. I tak jsem sebral odhodlání a na inzerát
napsal. Zanedlouho přišla odpověď, že pán dal inzerát hlavně proto, aby mulča
nemusela ke kamarádovi do šrotu. ten mu za ní nabízel 7000,- Kč. Když jsem si
představil tu hromadu práce, času a dalších investic nabídl jsem pánovi částku
4000,-. Pán nakonec kývl a já se jel poprvé podívat jestli to za to opravdu
stojí. Dlouho jsem přemýšlel, opravdu dlouho. Ta mulča je na tom strašně špatně
a bůh ví jak to bude vypadat ,,na živo". V první řadě mi nešlo o to koupit
jí za co nejmíň peněz, ale čtení na klubu o mulčách jako o členech rodiny mě
přimělo k myšlence, že i když vypadá jak vypadá, zaslouží si místo šrotu
skončit znovu na kolech. Prostě zachránit jeden kousek a vdechnout jí nový
život :) . Navíc co jsem tak koukal mají většinou lidi sklápěčky a
oplechovaných valníčků už tolik není :)
Co jsem zatím o mulče zjistil:
V 22 je jak vidno z fotek místo originálního motoru benzínový 3 válec z
wartburga, kvůli tomu někdo vyřízl přední čelo ( nejspíš kvůli chladiči, ale
chladič umístil úplně na prd) stačilo dát delší hadice a umístit ho do prostoru
za mřížkou. Naštěstí vyříznutý kus je obrácený a navařený zpátky na čelo a jen
přibodovaný, takže se bude dát vrátit zpátky. Mulča má originální převodovku,
ale celé potrubí i spojkový váleček je ty tam. Brzdy jsou nefunkční. Všude
nehorázná hromadu rzi, a všude kam se podívám vidím díly na výměnu :D . Po
sundání bubnu jsem zjistil že propouštěl olej a tak jsou brzdové válečky i
bubny v zánovním stavu a nezrezlé. Jinak je mulča v celkově kompletním stavu až
na jednu krytku předního blinkru a zjištěné závady.
Rok výroby na štítku, který je přebarvený jsem zjistil 1972.
Neměl jsem na ní letos moc času, a tak jsem se dostal k pouze k rozebrání
většiny částí abych odhalil co vše mě čeká. Teď přes zimu plánuji do rozebrat
mulču úplně na kusy, vyříznout plech valníku a vyhodit prkna pod ním. Už jsem
koupil dost úplně nových dílů a táta mi sehnal další plechařinu. jako jsou
dveře s okýnkem a vlastně celou druhou kabinu a celý motor (byla akorát asi
bouraná a přední čelo je složeno ze dvou, je vidět, že zkoušeli svařovat
elektrodou a nešlo jim to tak mulču snýtovali :D naštěstí jsem si i kvůli mulče
pořídil CO svářečku a tak plechy opravím jedna radost ) . Spolu jsme pak
sehnaly dva další motory, převodovku s čerpadlem k tomu zdarma a spoustu
dalších a dalších dílů za výhodné ceny. Až začne být trochu tepleji z jara.
začnu postupně renovovat díl po dílu a mulču dát do originálního původního
stavu. doufám, že aspoň jeden motor se bude dát zgenerálkovat a použít.
postupně ji tedy budu dávat dohromady a jednou snad s Vámi také vyrazím na
nějaký sraz podělit se o tu radost.
Postupně se budu snažit doplňovat informace o postupu a náležitou
fotodokumentaci a podělím se s Vámi o mém novém příběhu, jak jsem pomohl mému
,,vraku" znovu vdechnout život a zašlou slávu.
V přílohách zasílám výběr pár fotek mé zchátralé a rozebrané M22ky :).
Musím na závěr dodat, že tenhle oplechovaný valníček spolu s těmito bočnicemi
se mi ohromně líbí, nemůžu se dočkat až bude hotov ( to si počkám :D ). Díky
moc za přijetí. Jsem strašně rád že mohu být i já mezi Vámi. s pozdravem Jakub.
|