Mulčabagřík patřící Vaškovi z Tatra Historik Klubu
Aby si někdo nemyslel, že jsem kvůli tomuto silostroji zničil nějakou historicky cennou dvaadvacítku, tak trochu historie.
Zadní nápravu (s uzávěrkou a vysypanými ložisky hrušky i vloženého převodu) jsem dostal od kolegy z práce před pěti roky,
co kdyby se mi někdy hodila.
Přední náprava a zohybané šasi valníčku bylo vytaženo z kovošrotu.
Motor je poskládán celkem ze tří vraků, které jsem různě koupil nebo dostal už před třemi roky. Třeba sací kolena nebyla ani na jednom,
tak jsem je vyrobil z varných kolen železných. Motor je uchycen trochu jinde a není nakloněn ke straně.
Z multikáry pochází ještě kardanka
a to je tak všechno. Převodovku to nemá, protože hned na frémě je hydraulické čerpadlo (Jihostroj), pohon hydromotorem
(vpravo vedle motoru, aby se kardanka nemusela upravovat). Přední náprava (na multikáře zadní) musí být bez per, rozvor je zkrácen.
Zadní náprava má zavěšení původní, řízení je však hydraulické (Orsta). Opěry vpředu jsou ještě otočné pro větší stabilitu,
protože se tento stroj používá také jako jeřáb (místo lžíce třetí rameno s hákem na konci, max. výška háku 6m). Otoč je poháněná hydromotorem
přes řetěz, umožňuje na každou stranu úhel asi 110 stupňů.
Vašek, bagrojeřábník.
|